چرا شیائومی وارد صنعت واقعیت مجازی شده است

توسط سارا گنجی -
90 0
چرا شیائومی وارد صنعت واقعیت مجازی شده است

برای قرن ها مردم رویای کشف دنیاها و ابعاد تازه ای از اون رو در سر داشتن، چیزی که اخیراً از طریق فیلم های علمی-تخیلی وارد زندگی مردم شده و از طریق واقعیت مجازی VR به یک واقعیت تبدیل شده. با ظهور صنعت واقعیت مجازی در سال 2014،  در مارس همان سال، فیس بوک، اوکولوس را که پیشرو در صنعت واقعیت مجازی هست، به قیمت 2 میلیارد دلار خرید. بعد از اون، بازیکنان تکنولوژی جهانی مثل گوگل و سامسونگ این روند رو دنبال کردن و در این صنعت رو به رشد، سرمایه گذاری سنگینی کردن.

VR industry

 

ورود شیائومی به واقعیت مجازی

در اواخر سال 2015، موسس و مدیر عامل شیائومی Lei Jun با Alee در مورد واقعیت مجازی وارد مذاکره شد. Alee یکی از بنیانگذارانی بود که منجر شد تیم بازاریابی به همراه بخش های اجرایی رده بالا بتونن تکنولوژی پیشرفته شیائومی رو به طرفدارانش معرفی کنن. در همین زمان، آزمایشگاه شیائومی تأسیس و وارد دو مسیر تحقیقی هوش مصنوعی AI و واقعیت مجازی VR شد.

Lei Jun به تیم VR گفت: "اگر شما قصد دارید به طور عمیقی وارد زمینه VR بشید، باید آمادگی گذروندن دوران سختی رو به مدت حداقل 5 سال داشته باشید." در سال 2016، نخستین هدست استاندارد VR در چین برای RMB 199، دستگاهی که نیاز به یک گوشی هوشمند جداگانه داره، راه اندازی شد. ادامه تلاش اونها منجر به ساخت هدست واقعیت مجازی مستقلی شد که  استفاده از اون در هر زمان و مکانی راحت بود و در عین اینکه به لحاظ هزینه مقرون به صرفه بود، کیفیت بالایی هم داشت.

VR industry

شیائومی مصمم بود بهترین و متخصص ترین تیم جهان رو برای همکاری دور هم جمع کنه. در سال 2015، از Oculus که از پیشروان واقعیت مجازی هست، برای همکاری و درک توسعه و پیشرفت واقعیت مجازی اونها بازدید و ملاقات کرد. به منظور ارائه این صنعت به بهترین شکل به مشتریان و فراهم کردن فرصت کسب لذت بیشتر از تجربه واقعیت مجازی با کیفیت بالا، شیائومی با Oculus همکاری کرد تا دو هدست استاندارد مستقل رو به بازار عرضه کنه که نتیجه این همکاری، Oculus Go و Xiaomi Mi VR بود.

بخش مهم تجربه خوب و لذت بخش واقعیت مجازی ریشه در بکارگیری محتوای واقعیت مجازی داره که این روزها بازی ها بخش عمده اون رو در بر می گیرن، چرا که شرکت های گیمینگ در گرافیک کامپیوتری بهترین هستن و می تونن یه دنیای سه بعدی مستقل و همه جانبه رو خلق کنن.

امروزه، پلتفرم واقعیت مجازی شیائومی، بیشر از 100 بازی محبوب واقعیت مجازی رو از سرتاسر دنیا به چین آورده. برای مثال، با بازی "سلام مریخ Hello Mars " که از آمار ناسا استفاده می کنه، بازیکن می تونه یک ماجراجویی از گرفتن فضاپیما و فرود در مریخ را تجربه  بکنه. در حالی که در "رویای پرواز Dream Flight"، بازیکن می تونه بر فراز اقیانوس ها و روستاها به پرواز در بیاد و به کاوش در جغرافیای جهان بپردازه.

طبق گفته انجمن صنعت فرهنگ و سرگرمی چین، در سال 2017، در آمد حاصل از فروش بازی های واقعیت مجازی در چین، به حدود 62.5 میلیون دلار رسیده که 28.2  درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته. بیش از 800 بازی واقعیت مجازی محبوب که بیشتر متعلق به سازندگان جهانی هست، در بازار وجود داشت و  در عین حال شیائومی به طور مستقیم با توسعه دهنگان این صنعت در ارتباط هست تا محتوای جذاب تری رو به چین بیاره.

 

محتوای در حال رشد در بازارهای جهانی

اخیراً، محتوای واقعیت مجازی در بازارهای جهانی تأثیر قابل توجهی روی گیمینگ، آموزش، طراحی و صنعت توریسم داشته که در بین اونها گیمینگ از محبوبیت بیشتری برخورداره. شرکت تحلیل گر TechNavio پیش بینی کرده که در فاصله سال های 2016 و 2020، میزان بازار بازی واقعیت مجازی جهان تا 84.4 درصد افزایش خواهد داشت و تا سال 2020، درآمد فروش به 162 میلیارد دلار می رسه که بخش اعظمی از اون، از آمریکا حاصل میشه.

در حین اینکه صنعت واقعیت مجازی در حال رشد هست، ابزارهای زیادی رو هم معرفی کرده که از جمله اونها می تونیم به VRChat اشاره کنیم که یه پلتفرم مجازیه که به کاربران این اجازه رو میده که فضاهای مجازی رو با مردم دیگه از سراسر دنیا، کشف و بررسی کنند. شما می تونید یک بازی رو یا با هدست واقعیت مجازی تجربه کنید و یا از روی دسکتاپ، اما مطمئناً دستگاه واقعیت مجازی تجربه هیجان انگیزتری رو برای شما خلق می کنه.

VR industry

صنعت واقعیت مجازی هنوز خیلی جوونه و محتوای واقعیت مجازی هم تازه تو مراحل اولیه به سر می بره. طبق تحقیقات انجام شده، در مقیاس جهانی، متوسط زمانی که هر فردی صرف واقعیت مجازی می کنه، 21 دقیقه در هر روزه. در مورد دستگاه های Oculus که بزرگترین پلتفرم واقعیت مجازی دنیا هست، متوسط زمان صرف شده در واقعیت مجازی، 37 دقیقه در روز هست. طبق یافته های شیائومی، 20 درصد از بازیکنان بازی های واقعیت مجازی تمایل به پرداخت هزینه برای بازی های واقعیت مجازی رو دارن و اغلب بازیکنان، بیشتر دغدغه کییفیت محتوا رو دارن تا اینکه نگران قیمت باشن.

واقعیت مجازی باید بتونه از طریق اعمال تغییرات گسترده در سخت افزار و محتوا، فرصتی رو برای کاربر فراهم کنه تا کاربر بتونه چیزی بسیار فراتر از دنیای واقعی رو تجربه کنه. رسیدن به این هدف برای شیائومی که در آغاز کار هست، صرف زمان زیادی رو می طلبه، اما رشد صنعت واقعیت مجازی شیائومی در سراسر دنیا چیزی دور از دسترس نیست.

 

 


به این مطلب امتیاز دهید 4 رای


    نظرات کاربران
    نظر خود را برای ما ارسال کنید .

    جست جو

    پربازدیدترین ها