شیائومی

همه چیز درباره محصولات جدید شیائومی در 2020 – بخش اول

سلام به همراهان می مارکت.

شیائومی اخیرا یک برنامه معرفی محصولات جدید داشته که در آن به معرفی و بررسی محصولات جدید پرداخته. در این پست قصد دارم مهمترین بخش های این همایش رو باهم بررسی کنیم.

اولین مسئله مهم اینکه شیائومی قول داده 1 میلیون ماسک در اروپا عرضه کنه و علاوه بر اون این ماسک ها برای سایر نقاط دنیا مثل آسیا هم ارسال میشه. همونطور که می‌دونید بیماری کرونا در اوج خودش قرار داره و تمام دنیا در حال حاضر با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده مواجه هستن. این اقدام به این معنی که شیائومی بیشترین تمرکزش رو در حال حاضر بر روی ساخت ماسک و عرضه اون در جهان گذاشته و با اینکار به کل افراد دنیا کمک می‌کنه که کنترل بیشتری روی سلامتی خودشون داشته باشن.

شرکت شیائومی تقریبا از 6 سال قبل وارد عرصه جهانی شد و الان تقریبا 50 درصد درآمد کل این شرکت از فروش جهانی هست و از این بابت قدردان حمایت طرفدارانش در جهان هست. این شرکت بسیار مخاطب محور بوده و همین باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشه. همین ویژگی باعث شده امروز نه یکی و دوتا بلکه 3 گوشی کاملا جدید 5G توسط شیائومی معرفی بشه. اول از همه سری Mi 10 بود که ویژگی های خاص و جدیدی رو در فیلمبرداری ارائه می‌ده و البته با کسب امتیاز 104، می 10 پرو بهترین کیفیت فیلمبرداری بین گوشی های هوشمند رو داره.

Mi 10 Pro یک دوربین بسیار پیشرفته داره که تغییر بزرگی در صنعت دوربین های گوشی های هوشمند ایجاد کرده. مشخصات این دوربین شامل موارد زیر میشه:

  • 108MP
  • OIS+EIS
  • AI 2.0
  • Ultra wide-angle
  • Night Mode 2.0
  • Movie Frame
  • Up to 50X digital zoom

ویژگی های جدید Mi 10 Pro

سنسور 108 مگاپیکسلی این دوربین اجازه میده که تا 50 برابر زوم کنید و همچنان کیفیت تصویر بالایی داشته باشید. همچنین استفاده از لنز الترا واید باعث میشه بتونید محدوده بیشتری رو پوشش بدید و سبک های جدیدی از عکاسی رو تجربه کنید. استفاده همزمان از لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال در این گوشی بسیار خوب عمل می‌کنه و سطح لرزش در عکاسی و فیلمبرداری رو بهتر از گذشته کنترل می‌کنه که این ویژگی رو مدیون سیستم تشخیص هوشمند مناظر که با نام AI 2.0 معرفی شده هست. ویژگی حالت شب هم به شما اجازه میده در هوای تاریک با دیافراگم باز عکس و ویدیو های بهتری رو ثبت کنید.

یک ویژگی که در اینجا وجود داره Movie frame هست که اکثر دوستان فکر میکنن بی کاربرده. چون عملا شما می‌تونید با نرم افزارهای جانبی اینکار رو انجام بدید که در پاسخ به این افراد باید دو نکته رو در نظر گرفت.

اول اینکه دسترسی و استفاده از نرم افزارهای پیشرفته کامپیوتری برای همه مردم به سادگی ممکن نیست و نکته جالب توجه که مورد دوم هست اینکه شیائومی فقط از کراپ کردن تصویر استفاده نمی‌کنه و همین باعث ایجاد برتری میشه. این فریم در واقع با ویژگی EIS لرزشگیر دیجیتالی ترکیب میشه. به این شکل همزمان با فیلمبرداری از لرزش های افقی تصویر کاسته می‌شه که اگر شما بدون این فریم فیلمبرداری کنید و بعدا فیلم رو ببینید قطعا لرزش بیشتری حس می‌کنید.

شیائومی اولین شرکتی بود که دوربین 108 مگاپیکسلی رو روی گوشیش قرار داد و اینبار یک بروزرسانی جدیدتر هم برای این دوربین عرضه کرده.

نمونه عکس گرفته شده با Mi 10 Pro 5G

این ویژگی و بروزرسانی بزرگ دوربین با زاویه دید 117 درجه هست که به شما اجازه میده به اندازه چشم هاتون محدوده دید وسیع در دوربین ایجاد کنید و به راحتی هر چیزی رو که با چشم می‌بینید در قاب دوربین گوشیتون هم قابل مشاهده باشه. البته ویژگی جالبتری که شیائومی هنوز ازش صحبت زیادی نکرده ویژگی تصحیح اعوجاج هست که در دوربین های الترا واید ممکنه خم شدن تصویر رو ببینید اما در این گوشی با این ویژگی به صورت نرم افزاری به گفته خود شیائومی حتی اگر در گوشی ای از یک مکان باشید اعوجاج مشاهده نمی‌کنید. اینکه این ویژگی تا چه حد دقیق عمل کنه نیاز به آزمون و خطا داره که باید منتظر تست های اولیه باشید.

عکاسی الترا واید با Mi 10 pro 5G

اینبار ویژگی Night Mode 2.0 به سری Mi10 اضافه شده که با اون می‌تونید نور بیشتری رو در شب دریافت کنید. استفاده از سرعت شاتر پایین یکی از تکنیک ها هست و شیائومی با بکار گیری لرزشگیر اپتیکال و لرزشگیر دیجیتال به شما کمک می‌کنه بدون نیاز به پایه و بی حرکت بودن دست بتونید تصاویر بدون لرزش در شب ثبت کنید. این تکنیک به احتمال زیاد از زوم دیجیتالی چند درصدی استفاده می‌کنه و با تکنیک EIS لرزش رو از بین می‌بره که می‌تونه بسیار جالب باشه.

عکاسی شب با Mi 10 pro

معرفی AI 2.0

قبل از تصویربرداری مکان رو اسکن می‌کنه.

این ویژگی در حال حاضر با سیستم هوشمند یادگیری خودکار کار می‌کنه. به این معنی که با عکاسی بیشتر دقت دوربین بالاتر میره و تنظیمات بهتری اعمال میشه. عملا مثل اینکه با عکاسی بیشتر تجربه بیشتری به دست میاره و دفعات بعد عکس بهتری ثبت می‌کنه. این شامل فعال کردن خودکار HDR (دقیق تر از گذشته)، تنظیم رنگ صحنه و دمای رنگ دقیق برای هر قسمت از تصویر (جلوگیری از ایجاد حاله های فیلتر مانند در کل تصویر) هست. 

AI 2.0 در دوربین شیائومی

خب بیاید یه نگاه دقیق تر به ویژگی های این دوربین بندازیم:

زوم دیجیتال 50 برابر با حفظ نسبی کیفیت

هنوز نمیشه گفت که زوم دیجیتال با زوم اپتیکال برابری می‌کنه. این دوربین از 2x زوم اپتیکال، 10x زوم هیبریدی و 50x زوم دیجیتال پشتیبانی می‌کنه. چیزی که نظر منو در مورد این دوربین جلب کرد کیفیت و جزئیات تصویر در زوم بالا بود. شاید سایز تصویر در 50x فوق العاده نباشه اما جزئیات و کیفیتی که دریافت می‌کنید به حدی بالاست که نمونه مشابهش رو در هیچ تلفن هوشمندی تا بحال ندیدید. و البته گوشی هوشمند رو باید با سایر گوشی ها مقایسه کرد و نه یک دوربین DSLR.

زوم 50 برابر گوشی Mi 10 Pro

از کیفیت این تصویر کاسته شده اما می‌تونید حتی شخصی که در حال راه رفتن در کنار خونه‌اش هست و کیلومترها با این گوشی فاصله داره رو ببینید و جزئیات خونه هم به طور کامل مشخصه. البته فراموش نکنید که شیائومی دوربین 108 مگاپیکسلی این گوشی رو اولین بار در فضا معرفی کرد که شامل ویدیو و عکس های خیره کننده ای از فضا بود. چند عکس زیر توسط این گوشی در فضا گرفته شده.

عکسهای گرفته شده در فضا با Mi 10 Pro

البته برای کاهش حجم کیفیت این تصاویر 10 بار کاهش پیدا کرده.

با توجه به این تجزیه و تحلیل متوجه شدید که دوربین استفاده شده در Mi 10 و Mi 10 Pro چه تغییرات بزرگی در نسل دوربین های تلفن هوشمند به وجود آوردن. Mi 10 Pro در تست DXOMARK به نمره خیره کننده 124 رسید و به رهبر جدید رتبه بندی کیفیت دوربین تلفن‌های هوشمند تبدیل شد. در عکس زیر تفاوت های ایجاد شده در دوربین Mi 10 Pro در مقایسه با Mi 10 رو می‌تونید ببینید. عکس دوم هم عکس رسمی انتخاب Mi 10 Pro به عنوان لیدر و بهترین دوربین گوشی در جهان رو می‌بینید.

مقایسه دوربین Mi 10  و Mi 10 Pro

انتخاب دوربین Mi 10 Pro به عنوان بهترین دوربین گوشی در جهان.

البته از این نکته نیز نباید غافل بود که Mi 10 و Mi 10 Pro از طراحی بسیار زیبایی هم بهره مند هستن.

صفحه نمایش این گوشی از رفرش ریت 90Hz پشتیبانی می‌کنه و از دوربین جلو در صفحه نمایش بهره می‌بره. همچنین اسپیکر استریو دوگانه کیفیت صدای متمایزی رو در اختیارتون قرار میده. صفحه نمایش Curved هست و از فناوری TrueColor هم پشتیبانی می‌کنه تا دقیق ترین و نزدیک ترین رنگ به چشم انسان رو در اختیارتون قرار بده.

کیفیت صفحه نمایش گوشی Mi 10 Pro

در توضیحات شیائومی و قسمت اسپیکر به صدای Hi-Res هم اشاره شده که با این استاندارد کیفیت خروجی صدا بسیار متفاوت خواهد بود. خصوصا هنگام گوش دادن به موسیقی با فرمت FLAC با عمق بیت بالا. فناوری کیفیت صدایی که در Mi 10 Pro استفاده شده نیز انقلابی هست و دو بلندگو و قابلیت تشخیص خودکار کمک کرده تا در تست DXOMARK به عنوان برترین کیفیت صدا در بین گوشی های جهان شناخته بشه.

کیفیت صدای گوشی mi 10 Pro

اگر از طرفداران صفحه نمایش بدون ناچ هستید این گوشی هرگز شما را ناامید نخواهد کرد. دوربین جلو به حدی کوچک است که حتی هنگام تماشای فیلم و یا بازی کردن متوجه آن نخواهید شد.

دوربین جلو در گوشی Mi 10 Pro

صفحه نمایش سری Mi 10 برای حرفه ای ها ساخته شده و پشتیبانی از رفرش ریت 90Hz یکی از ویژگی های آن است. علاوه بر آن با استفاده از TrueColor رتبه یک بهترین کیفیت صفحه نمایش در بین تلفن های هوشمند را به خود اختصاص داده است. اهمیتی ندارد که شما یک طراح باشید یا عاشق فیلم و بازی، این صفحه نمایش رنگ ها را به بهترین شکل ممکن نمایش می‌دهد.

کیفیت صفحه نمایش گوشی می 10 پرو

Mi 10 Pro با دو رنگ به بازار خواهد آمد که با رنگ های Mi 10 متفاوت خواهد بود.

رنگ های می 10 : سبز مرجانی و خاکستری گرگ و میش

رنگ های می 10 پرو: خاکستری تیره و سفید نیمه که با دو نام انگلیسی Solstice Grey – Alpine White مشخص شده اند. در عکس زیر می‌توانید رنگ ها را مشاهده کنید.

رنگ های گوشی Mi 10

رنگ های گوشی Mi 10 Pro

قلب تپنده این گوشی ها اسنپدارگون 865 است که سبب می‌شود این گوشی بدون هیچ کم و کاستی به بهترین گوشی جهان تبدیل شود. اگر بخاطر داشته باشید در بروزرسانی AnTuTu این گوشی ها در صدر جدول جهانی قرار گرفتند.

خنک تر از همیشه

استفاده از سیستم خنک سازی Liquidcool 2.0 و سیستم های LPDDR5، UFS3.0 سبب شده بدون توجه به حجم فعالیت و عملکرد، هرگز داغ شدن این گوشی را احساس نکنید و بدون نگرانی از داغ شدن به راحتی در هر شرایطی از آن استفاده کنید. این فناوری کمک می‌کند CPU حداقل تا 10 درجه سانتی گراد خنک تر از شرایط محیطی باشد و به طور کلی فرآیند خنک سازی 251 درصد افزایش پیدا کند.

می 10 پرو در بنچمارک AnTuTu نمره 602,660 را دریافت کرد. و استفاده از نسل 6 وای فای با سرعت 9.6Gb بر ثانیه سرعت فوق العاده ای را ارائه داد.

امتیازات Mi 10 Pro در بنچمارک

همچنین دریافت شارژر 50 وات رکورد تازه ای به شمار می‌رفت که در حال حاضر برتری جهانی را به خود اختصاص داده است. شارژ وایرلس 30 وات نیز یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز این تلفن هوشمند است.

شارژ 50 وات Mi 10

شارژ وایرلس Mi 10 Pro

همچنین شیائومی برای شما یک سوپرایز تازه دارد. با خرید Mi 10 Pro یک شارژر 65 واتی دریافت خواهید کرد که با حداکثر سرعت گوشی خود را شارژ کنید.

این از بخش اول این معرفی بود و در پست بعدی می مارکت به معرفی Mi 10 Lite 5G که بسیار مقرون به صرفه هست و سایر محصولات مثل روتر جدید، تلویزیون 4K HDR جدید، دستگاه تصفیه هوای پیشرفته 2020 و ایرفون های جدید پرداختیم.

برای مشاهده بخش دوم معرفی محصولات شیائومی در 2020 اینجا کلیک کنید. 

نظر شما چیه؟ آیا شرکت شیائومی می‌تونه سهم بیشتری از بازار اقتصاد دنیای تکنولوژی رو به دست بیاره؟

منتظر مطلب بعدی ما باشید. 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *