آموزشی و نرم افزار

کنترل سنتر MIUI 12 – خاکستری یا بلور، چرا؟

سلام به همراهان مجله می‌مارکت. MIUI 12 ویژگی‌های بسیار جذاب و جدیدی رو به گوشی‌های شیائومی اضافه کرد که همگی باعث بهتر شدن رابط و تجربه کاربران شد. یکی از این ویژگی‌های جدید کنترل سنتر بود که به مرور به تمام گوشی‌های جدید شیائومی که برای دریافت MIUI 12 برنامه‌ریزی شده بودن اضافه شد و آموزش فعال سازی اون رو توی این پست قرار دادیم.

حالا با اضافه شدن این ویژگی به بسیاری از گوشی‌های جدید، کاربران موردی رو گزارش کردن که شاید از نظر تجربه کاربری جالب نبوده. به طور عادی کنترل سنتر در گوشی‌های شیائومی از حالت گرافیکی بلور (تار شدن) استفاده می‌کنه. این ویژگی به صورت ریل تایم در هر نرم‌افزار، با هر بک گراندی که باشید افکت بلور بسیار زیبایی رو هنگام پایین کشیدن کنترل سنتر یا نوتیفیکیشن‌ها ایجاد می‌کنه که تجربه کاربری رو بسیار لذت بخش می‌کنه. نمونه این تغییر رو می‌تونید در عکس زیر ببینید:

کنترل سنتر در حالت عادی

حال برخی از کاربران گزارش کردن که در آپدیت جدید MIUI، کنترل سنتر به شکل متفاوتی ظاهر میشه و اون هم با بک گراند ساده خاکستری هست. نمونه این کنترل سنتر رو می‌تونید در این عکس ببینید.

کنترل سنتر در حالت خاکستری

همونطور که در عکس مشاهده می‌کنید نمونه اول که از افکت بلور استفاده می‌شه بسیار جذاب تر و بهتر به نظر میرسه.

علت خاکستری بودن بک گراند در کنترل سنتر چیه؟

تا بحال بسیاری از کاربران در ایران به ما و در خارج از ایران به انجمن‌های شیائومی گزارش کردن که کنترل سنتر در گوشی‌های اونا متفاوته. حالا بیاید علت این تفاوت رو باهم بررسی کنیم.

خاکستری بودن در گوشی‌های پایین رده:

از اونجایی که افکت بلور یک پردازش گرافیکی هست و به گرافیک قوی برای اینکار نیاز داره، شیائومی برای کاهش باگ، لگ و سایر مشکلات در گوشی‌های با گرافیک و یا پردازنده پایین رده این قابلیت رو غیرفعال کرده و یک رنگ ساده بجاش قرار داده.

اگر یادتون بیاد در آپدیت‌های اولیه خیلی از کاربران گزارش کرده بودن که با فعال کردن کنترل سنتر گوشیشون کند میشه و یا مشکل کند بودن نوتیفیکیشن سنتر رو دارن. خب شیائومی با آپدیت جدید این ویژگی رو در گوشی‌هایی که گرافیک یا سی پی یو ضعیف دارن تغییر داده.

یکی از اون گوشی‌ها ردمی نوت 8 هست که در حال حاضر به صورت خاکستری وجود داره. شیائومی در یک پاسخ به کاربران گفته احتمالا ردمی نوت 8 مجددا این افکت رو دریافت می‌کنه جالبه که این افکت روی گوشی‌های ردمی نوت 7 پرو به خوبی اعمال شده و هیچ مشکلی وجود نداره.

کدوم گوشی‌ها برای این افکت مشکل دارن؟

گوشی‌هایی که شیائومی در حال حاضر به طور رسمی اعلام کرده ازین ویژگی پشتیبانی نمی‌کنن شامل پردازنده‌های زیر میشه:

  1. (Snapdragon 665 (SDM665, aka "trinket"
  2. (Snapdragon 662 (SM6115, aka "bengal"
  3. (Snapdragon 660 (SDM660
  4. (Snapdragon 625 (MSM8953
  5. (Snapdragon 430 (MSM8937
  6. (MediaTek Helio P65 (MT6768
  7. (MediaTek Helio P35 (MT6765
  8. این مورد شامل گوشی‌هایی مثل ردمی 8، نوت 8، نوت 9 و … میشه.

اگر گوشی شما از پردازنده‌های بالا استفاده می‌کنه به دلیل گرافیکی بودن این افکت و کند شدن رابط کاربری در حال حاضر شیائومی از بک گراند ساده استفاده می‌کنه. یکی از علت‌هایی که مصرف باتری در سایر گوشی‌ها در حالت استندبای هم افزایش یافته همین افکت‌های جدید و مصرف بالای رابط کاربری هست که در پست آموزش غیرفعال کردن فعالیت پس زمینه تا حدودی به این مورد کمک کرد. اما برای کاهش مصرف باتری در MIUI 12 پیشنهاد میشه انیشمین‌ها و افکت‌های گرافیکی رو خاموش کنید و برای کاهش در استندبای از حالت الترا پاور سیوینگ استفاده کنید.

بازگشت به لیست

9 نظر در “کنترل سنتر MIUI 12 – خاکستری یا بلور، چرا؟

  1. محمد گفت:

    سلام چرا سی پی یو اسنپدراگون ۶۶۲ روی پوکو ام تری هست ولی نوتیفیکیشنش بلور ولی گوشی من سی پی یوش هایلو جی ۸۵ ولی بلور نیست(گوشی من نوت ۸ ۲۰۲۱) هست

    1. عاطفه قنبری گفت:

      با سلام
      متاسفانه متوجه سوالتون نمبشمغ

  2. Mohammad گفت:

    سلام من گوشیم Redmi note 12 4G هست و Snapdragon 685 octa core max 2.80GHz
    تو لیست نبود و کنترل سنتر خاکستریه ؟؟

    1. عاطفه قنبری گفت:

      با سلام و وقت بخیر
      لطفا با پشتیبانی اینستاگرام در ارتباط باشید.

      1. HADI گفت:

        سلام گوشی من ردمی نوت ۱۲ ۴g هست
        و کنترل سنتر خاکستری داره میشه کمک کنید بدون نیاز به روت و کاستوم رام و … این رو به حالت بلور تبدیل کنم
        اگه کمکم کنید ممنون میشم

        1. عاطفه قنبری گفت:

          سلام وقت بخیر
          با فروشگاه حضوری تماس بگیرید

    2. حسن گفت:

      سلام ماله منم هم خاکستریه نمی باید چکار کنم تا بلور بشه اگه میشه راهنمایی کنید

      1. عاطفه قنبری گفت:

        با سلام و وقت بخیر
        لطفا با شماره ی پشتیبانی تماس بگیرید و به فروشگاه حضوری وصل شید جهت راهنمایی تخصصی تر

    3. امیر گفت:

      برا منم نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *