شیائومی

رویکرد نوین فروشگاه های شیائومی در فروش آفلاین

در طی 8 سال گذشته، مهم ترین سوالی که ذهن دست اندرکاران شیائومی رو به خودش مشغول کرده، این بوده که "چه چیزی در دنیای درحال رشد کسب و کار، پایدار و ماندگار باقی خواهد ماند؟" پاسخ شیائومی به این سوال، اینه: کاربران همواره انتظار محصولات شگفت انگیز با قیمت های منصفانه رو دارن. در چند سال اخیر، ما محصولاتی رو با قیمت های مناسب از طریق کانال های آنلاین و کارآمد خودمون، ارائه دادیم. اما، ما می خواستیم انقلابی رو در فروشگاه های آفلاین با کارایی پایین و قیمت های افزوده غیرضروری، ایجاد کنیم.

از سال 2015، شیائومی تصمیم گرفت تا فروش آفلاین رو از طریق مدل جدید فروشی که در نظر داشت، دگرگون کنه و این مدل جدید در واقع ترکیبی از بهترین راهکارهای فروش آفلاین و و آنلاین بود. شیائومی شبکه های فروش مستقیم آفلاین خودش رو توسعه داد. قابلیت فروش مستقیم آفلاین این فرصت رو برای شیائومی فراهم کرد تا حیطه کار خودش رو گسترش بده و تجربه بهتری رو برای کاربر فراهم کنه و در عین حال، قیمت ها و کارایی رو در سطح فروش آنلاین حفظ کنه.

Mi home store

بزرگ ترین فروشگاه شیائومی  در تاریخ 27 سپتامبر 2017 در شهر شنژن Shenzhen افتتاح شد که گام مهمی در راستای رویکرد فروش جدید شیائومی بود. به گفته مدیر این فروشگاه، Liang Chao: "این روزها این فروشگاه تبدیل به یک مکان توریستی شده." این سخن در حالی گفته شد که  Liang Chao در ورودی این فروشگاه 650 مترمربعی دو طبقه با طراحی فوق العاده ایستاده بود و مشتریان رو که در حال امتحان کردن اسکوترهای برقی شیائومی بودن، تماشا می کرد. این اسکوترها، از پرفروش ترین محصولات شیائومی هستن.

به گفته Liang، این فروشگاه در هر ماه از دهها گروه توریست از سراسر دنیا پذیرایی می کنه و همه محصولات شیائومی رو در بر می گیره. متفاوت با فروشگاه های آفلاین قدیمی شیائومی، طبقه دوم شامل دمو یا همون نسخه نمایشی هست که این فرصت رو به کاربران می ده تا بتونن محصولات رو آزمایش کنن، مثلاً اینکه برقراری ارتباط با وسایل خونه به چه صورته. به عنوان مثال، از طریق اعمال یه دستور صوتی ساده به اسپیکر هوش مصنوعی شیائومی، کاربر می تونه تلویزیون، وسایل روشنایی و وسایل هوشمند خونش رو که با پلتفرم IoT شیائومی در ارتباطه، کنترل کنه.

Mi home store

محصولات این فروشگاه شامل مواردی مثل پلوپز، مبلمان، وسایل خواب، مسواک، خودکار، باتری های لیتیومی و ابزار و وسایل موسیقی هست. همه این محصولات کیفیت قابل قبول و قیمت مناسبی دارن. به گفته Liang:"از اونجایی که طیف وسیعی از نمونه کارها رو ارائه داده و به مشتریانمون این فرصت رو میدیم تا محصولات رو در فروشگاه امتحان کنن، اونها تمایل زیادی به بازدید و خرید مکرر از فروشگاه ما دارن."

Mi home store

Mi home store

Mi home store

Mi home store

برای خلق یه تجربه خرید خوشایند، فروشگاه، 5 صفحه نمایش 80 اینچی رو روی دیوار نصب کرده که مشتریان می تونن خریدشون رو از طریق این صفحات انجام بدن، به این صورت که  با ضربه انگشت روی محصول مورد نظرشون، می تونن مشخصات و قابلیت های اون محصول رو دریافت کنن و اگر مایل بودن، به کارت خریدشون اضافه کرده و هزینه اون رو پرداخت کنن. علاوه بر این، امکان پرداخت با موبایل نیز وجود داره و کاربر می تونه در هر زمان و هر نقطه ای از فروشگاه بدون منتظر موندن توی صف، هزینه خریدش رو پرداخت کنه.

Mi home store

Mi home store

 

تغییر برداشت افراد از محصولات ساخته شده در چین

در گذشته، در چین، یک تکه لباس که حدود 100RMB می ارزید، ممکن بود به قیمت 1000RMB فروخته بشه، در واقع با ده برابر قیمت اصلی. به همین دلیل شهروندان چینی هنگام سفر به خارج از کشور، حجم زیادی خرید کرده و به چین برمی گشتن.

Lei Jun در مراسم معرفی Mi 6X در Wuhan گفته:"درک این مسئله  که چرا مشتریان باید هزینه های زیادی رو برای این عدم کاردانی بپردازن، برای من همیشه سخت و دشوار بوده و به همین دلیل، شیائومی تمایل به دگرگونی و تغییر هزینه و کارایی در این صنعت داره. ما نهایت تلاشمون رو برای خلق محصولات باکیفیت و به حداکثر رسوندن ارزش برای مشتریانمون خواهیم کرد."

فروشگاه های شیائومی برداشت افراد رو از محصولات ساخت چین تغییر میدن. بعضی از مشتریان در این مورد گفتن که اونا می تونن توی فروشگاه شیائومی راه برن، چشم هاشون رو ببندن و هر چیزی رو بخرن، چون اونها اطمینان دارن که محصولات شیائومی در بهترین کیفیت و قیمت ارائه داده میشه. توی فروشگاه های شیائومی، افرادی رو از سرتاسر دنیا می بینیم که محصولات شیائومی رو خریداری می کنن.

Mi home store

Liang، مدیر فروشگاه:"می تونید تصورشو بکنید که گروه های توریست به فروشگاه های ما به عنوان مکانی که باید حتماً تو برنامه سفرشون باشه، نگاه می کنن؟ اونها چیزهای زیادی رو از اینجا خریداری می کنن و به کشورشون می برن."

مدت کوتاهی بعد از بازشدن فروشگاه شیائومی در شنژن، فروشگاه دیگه ای در فرودگاه بین المللی Bao’an افتتاح شد. علاوه بر این، برای فروش بهتر گوشی های هوشمند، یک سری لوازم جانبی مخصوص سفر مثل چمدان، بالش گردنی و پاور بانک برای مسافران در نظر گرفته شد.

Mi home store

به گفته Eugene Chan، مدیرکل فروشگاه های شیائومی در چین جنوبی:"ما به طور مداوم نوآوری رو به فروشگاه های آفلاینمون تزریق می کنیم و فروشگاه های ما روز به روز به مکان های عامه پسندتری تبدیل میشن و کاربرانمون می تونن محصولات بهتری رو در قیمت های پایین تر به راحتی خریداری کنن."

Lei Jun در نامه اخیرش برای کارمندان شیائومی نوشت:"هیچ چیز بهتر از این نیست که ما صدای مشتریانمون رو می شنویم وقتی که میگن می تونن در فروشگاه های شیائومی راه برن و هر چیزی رو با اطمینان خاطر بخرن، چون اونها می دونن محصولات ما در بهترین کیفیت و قیمت ارائه میشه. هنگامی که من این جملات رو می شنوم، می دونم که اینها نتیجه تلاش و انرژی همه ماها هست که به هدر نرفته."

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *