شکایت کاربران از یک مشکل در گوشیهای شیائومی
کاربران ردمی، می و پوکو با یک مشکل رو به رو شدن که باعث میشه گوشی اونا در یک bootloop (حلقه بی نهایت بوت) قرار بگیره و گوشیشون بارها و بارها ریاستارت بشه! به نظر میرسه این مشکل که تعداد زیادی از کاربران رو تحت تاثیر قرار داده بعد از دریافت این پیام خطا "قابلیت یافتن دستگاه به طور خودکار بسته شد" ایجاد میشه. شرکت شیائومی در حال بررسی این موضوع هست و در بیانیهای اعلام کرده که این مشکل ناشی از یک سری خطاهای خاص در یک خط یا چند خط برنامه در آپدیت جدیده. به گفته این شرکت، مشکلات کاربران به زودی حل میشه. براساس گزارشهایی که کاربران در شبکههای اجتماعی منتشر کردن، این مشکل در گوشیهایی بوده که رام گلوبال اونا MIUI 12.05 بوده. از اونجایی که گوشی به طور دائم راه اندازی مجدد میشه، کاربران نمیتونن تغییری رو در گوشیشون بوجود بیارن. بعضی از کاربران هم تمام دادههای گوشی رو از دست دادن چون مجبور شدن گوشی رو ریست فکتوری کنن.
ظاهرا این مشکل فقط به یه مدل گوشی محدود نمیشه و گوشیهای ردمی، می و پوکو هم دچار این مشکل شدن از جمله: Mi 10T Pro، Mi 10، ردمی K20 پرو، ردمی نوت 9، ردمی نوت 7 پرو و پوکو X3. این مشکل تنها به هند محدود نیست، چون یک کاربر از نیجریه هم مشکلی مشابه رو در توییتر به اشتراک گذاشته.
شیائومی هم این مشکل رو در بیانیه Gadgets 360 تایید کرده و گفته که بخاطر خطاهایی در بروزرسانی برنامه بوده. همچنین اطمینان داد تا این هفته بروزرسانی برای این گوشیها عرضه میکنه و فعلا اقداماتی برای حل این مشکل انجام شده. این شرکت گفته برای حل کامل این مشکل، ممکنه نیاز باشه کاربران گوشیشون در مراکز خدمات، فلش کنن. نکته قابل توجه اینه که شیائومی به طور واضح به کاربران نگفت که کدوم برنامه باعث ایجاد این مشکل شده. با این وجود برخی از کاربران فکر میکنن که مشکل از برنامه Thanks بوده. سازنده برنامه Thanks در پستی در توییتر اعلام کرد که شیائومی این مشکل رو بررسی کرده و در حال رفع اونه. او همچنین بیان کرد که برای حل موقت این مشکل، در برنامه Thanks یه سری تغییرات کوچک ارائه شده. سازنده برنامه Thanks در مورد جزئیات بروزرسانی این برنامه چیزی نگفته وظاهرا این مشکل به کاربران اجازه نصب یا بروزرسانی برنامه از گوگل پلی رو نمیده.
با این وجود، هنوز مشخص نیست که کاربران چطور میتونن مشکل Bootloop رو در گوشیهاشون حل کنن.