بررسی تخصصی

مقایسه مشخصات گوشی های Xiaomi Mi A2 و Nokia 7 Plus

مدت زمانی قبل، اگر به دنبال تجربه اندروید استوک بودید، باید گوشی Nexus یا Pixel می خریدید. اما با معرفی برنامه اندروید وان که اولین بار روی گوشی Mi A1 شیائومی اجرا شد، همه چیز تغییر کرد. این گوشی، مجهز به تراشه اسنپدراگون 625، رم 4 گیگابایتی و ظرفیت 64 گگابایتی هست که اندروید استوک رو با به روز رسانی های منظم اجرا می کنه. اگر به دنبال گوشی قدرتمندتری بودید و تمایل به خرید گوشی Google Pixel نداشتید، گزینه دیگه ای برای انتخاب وجود نداشت.

اما بالاخره گوشی Nokia 7 Plus که برنامه اندریود وان رو اجرا می کنه، وارد بازار شد . این گوشی که از گوشی های میان رده هست در ابتدا رقبای زیادی نداشت، اما پس از مدتی شیائومی، گوشی Mi A2 رو به عنوان جانشین Mi A1 و با سخت افزاری مشابه Nokia 7 Plus به بازار عرضه نمود. Mi A2 با وجود مشخصاتی مانند اسنپدراگون 660، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی که مشابه Nokia 7 Plus هست، قیمت پایین تری داره! باید ببینیم این قیمت پایین تر به معنی نداشتن یک سری امتیازات نسبت به Nokia 7 Plus هست و یا اینکه نه، شیائومی به نفع طرفدارانش قیمت پایین تری رو برای این گوشی در نظر گرفته. پس با ما باشید تا مقایسه ای داشته باشیم بین گوشی های  Xiaomi Mi A2 و Nokia 7 Plus.

 

Xiaomi Mi A2 در برابر Nokia 7 Plus: طراحی

این دو گوشی، به لحاظ ساخت با هم شباهت هایی دارن. هر دو بدنه یکپارچه فلزی دارن، با دوربین دوگانه در عقب و هر دوشون به راحتی توی دست نگه داشته میشن. Nokia 7 Plus در قسمت پشت، دارای پوشش سرامیکیه که خطوط آنتن رو پوشونده. گوشی Mi A2 تا حدی توی دست لغزنده هست، در حالی که Nokia 7 Plus رو به راحتی میشه توی دست نگه داشت. هر دو تلفن به همراه کاور ارائه میشن که برای ایمن نگه داشتن اونها مناسبه. Nokia 7 Plus در دو رنگ و Mi A2 در چهار رنگ به بازار عرضه میشه.

موقعیت دکمه ها در هر دو گوشی یکسانه. دکمه های پاور به راحتی در دسترس هستن، اما برای رسیدن به دکمه های تنظیم صدا باید انگشتتون رو بیشتر بکشید. هر دو گوشی دارای پورت USB Type-C، یک اسپیکر و میکروفون در قسمت پایین گوشی هستن. در قسمت بالا، Nokia 7 Plus دارای جک 3.5 میلیمتری هدفون هست، در حالی که Mi A2 اون رو نداره،  اما یک فرستنده IR داره. Mi A2 یک دانگل USB نوع C به جک 3.5 میلیمتری هدفون داره که اگر بخواین از هدفون استفاده کنید، لازمتون میشه. Nokia 7 Plus بر خلاف Mi A2 همراه با هدفون ارائه میشه.

دوربین دوگانه هر دو گوشی، به صورت عمودی در پشت قرار گرفته، اما دوربین Mi A2 تا حدی برآمده هست. Nokia 7 Plus تا حدودی سنگین تر از Mi A2 بوده و در طراحی اون، بخش های مسی رنگی وجود داره که باعث جذابیت بیشتر این گوشی میشه.

mi a2 vs nokia 7 plus

 

Xiaomi Mi A2 در برابر Nokia 7 Plus: نرم افزار

وقتی به مشخصات این دو گوشی توجه می کنیم، شباهت های زیادی رو می بینیم. هر دو مجهز به تراشه اسنپدارگون 660 کوالکام هستن، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی هستن. تنها مزیتی که Nokia 7 Plus بر Mi A2 داره، درگاه هیبریدی سیم کارت هست که به شما اجازه میده ظرفیت گوشی رو تا 256 گیگابایت بالا ببرید، در حالی که ظرفیت Mi A2 رو نمیشه ارتقا داد.

هر دو گوشی دارای صفحه نمایش Full-HD+ با نسبت صفحه 18:9 هستن. Nokia 7 Plus به منظور محافظت، مجهز به گوریلا گلس 3 هست، در حالی که Mi A2، دارای گوریلا گلس 5 هست. صفحه نمایش Nokia 7 Plus نمایش رنگ بهتری در مقایسه با Mi A2 داره و روشن تره. هر دو گوشی دو سیم کارته هستن و از شبکه 4G به خوبی VoLTE پشتیبانی می کنن.

از قابلیت هایی مثل Bluetooth 5، Wi-Fi 802.11ac، GPS، A-GPS و GLONASS پشیبانی می کنن. Nokia 7 Plus دارای NFC و Mi A2 دارای فرستنده IR هست. ظرفیت باتری دو گوشی متفاوته، Nokia 7 Plus دارای باتری 3800 میلی آمپر ساعتی هست، در حالی که Mi A2 مجهز به باتری 3000 میلی آمپر ساعتیه. مدت زمان شارژ Nokia 7 plus با وجود باتری بزرگتر، به لطف بهره مندی از شارژر سریع، به اندازه Mi A2 هست. Mi A2 دارای تکنولوژی شارژ سریع نسخه 4 هست، اما با bundled charger سازگار نیست.

با توجه به اینکه هر دو گوشی بخشی از برنامه اندروید وان هستن، هر دوی اونها اندروید اوریو 8.1 رو اجرا می کنن. چند برنامه کاربردی روی هر دو گوشی هست و نرم افزار هر دو گوشی در زمان های مشخصی به روز رسانی میشه.

 

Xiaomi Mi A2 در برابر Nokia 7 Plus: عمر باتری و عملکرد

با توجه به اینکه هر دو گوشی سخت افزار یکسانی دارن، امتیازات اونها در بنچمارک های مختلف هم تقریباً یکسانه. Mi A2 در AnTUTu امتیاز 133467  رو گرفته، در حالی که Nokia 7 Plus امتیاز 137573 رو کسب کرده. در تست تک هسته ای و چند هسته ای Geekbench 4، گوشی Mi A2 به ترتیب امتیازهای 1645 و 4840 رو گرفته، در حالی که Nokia 7 Plus امتیازهای 1590 و 5780 رو کسب کرده. این گوشی ها عملکرد یکسانی رو در حین اسکرول کردن از طریق رابط کاربری و مولتی تسکینگ به نمایش در میارن.

هر دو گوشی دارای اسکنر اثر انگشت در قسمت پشت گوشی هستن که دسترسی راحت و عملکرد سریعی داره. نوکیا باتری بزرگ تر و عمر باتری بهتری داره و در تستی که انجام شده، در پخش ویدئو HD، گوشی  Nokia 7 Plus حدود 13 ساعت و 31 دقیقه دوام آورده، در حالی که Mi A2 حدود 8 ساعت و 13 دقیقه تونسته دوام بیاره. حتی در صورت استفاده های عادی، Nokia 7 Plus عمر باتری بهتری رو نشون داده. عمل شارژ شدن در Nokia 7 Plus به لطف پشتیبانی از شارژر سریع، سرعت بالایی داره، در حالی که Mi A2 از شارژر 10 واتی بهره منده.

 

Xiaomi Mi A2 در برابر Nokia 7 Plus: دوربین

هر دو گوشی دارای دوربین دوگانه در قسمت پشت گوشی هستن که مشخصات متفاوتی دارن. Nokia 7 Plus دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 میکرون و یک دوربین دوم 13 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو هست. Mi A2 یک سنسور اولیه 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.25 میکرون و دوربین ثانویه 20 مگاپیکسلی  با تکنولوژی pixel binning داره. هر دو گوشی دارای Pro mode هستن که به شما اجازه میده پارامترهای مختلف رو قبل از عکسبرداری کنترل کنید و همچنین Mi A2 به شما اجازه میده که انتخاب کنید با کدوم لنز قصد عکسبرداری دارید. گوشی Nokia 7 Plus در جلو و پشت گوشی دارای ZEISS optics هست.

mi a2 vs nokia 7 plus

هنگام عکسبرداری در فضای بیرون و نور زیاد، Nokia 7 Plus رنگ ها رو بهتر و جزئیات رو بیشتر نشون میده. هنگام عکسبرداری با HDR اتوماتیک، Mi A2 برخلاف Nokia 7 Plus نشون میده که از HDR استفاده می کنه. Mi A2 در عکس های ماکرو، می تونه روی موضوعات کوچک به خوبی فوکوس کنه، در حالی که Nokia 7 Plus از پس این کار برنمیاد. در نور کم، نوکیا جزئیات رو بهتر نشون میده. هنگام عکسبرداری پرتره، Nokia 7 Plus به لنز تله فوتو میره و از دوربین اصلی برای عمق استفاده می کنه. این گوشی قسمت جداسازی لبه ها و حالت بوکه رو به خوبی نشون میده. هنگام عکسبرداری پرتره با Mi A2، باید به سوژه خیلی نزدیک بشید و نتیجه کار بسیار خوب و دربرگیرنده جزئیات خواهد بود.

سلفی های Nokia 7 Plus بهتر هستن. Mi A2 دارای سلفی fill light هست که در شرایطی که نور کم باشه، کمک بزرگیه. هر دو گوشی ویدئوهای 4K ضبط می کنن و در رزولوشن 1080 پیکسل، از قابلیت EIS برخوردار هستن. Mi A2 در رزولوشن 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می کنه، در حالی که Nokia 7 Plus تنها با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم می گیره. کیفیت ویدئوها در هر دو یکسانه، اما کیفیت ضبط صدای Nokia 7 Plus با وجود استفاده از سه میکروفون و با تقویت کننده صدای Nokia OZO، بهتره.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *