تازه های فناوری

آیا گوشی و لپ تاپ نیاز به 8 ساعت شارژ اولیه دارند؟

عمر باتری موضوع بسیار مهمی برای همه ماست، چرا که گجت هایی مثل گوشی هوشمند و لپ تاپ، بخش مهمی از زندگی ما هستن. ممکنه این سوال برای افراد زیادی پیش بیاد که آیا باید گوشی و لپ تاپ رو در اولین شارژ، به مدت 8 ساعت شارژ کرد؟

کوتاه ترین جواب به این سوال، "نه" هست!. برای اینکه دلیل این جواب منفی رو بفهمید، نیاز به توضیح بیشتری داریم، پس با ما باشید.

این ادعا که باید گجت هامون رو برای اولین بار به مدت 8 ساعت شارژ کنیم، مربوط به زمانی بود که گجت های ما از باتری های نیکل کادمیوم استفاده می کردن. امروزه، شما می تونید گوش هوشمند یا لپ تاپ قدیمی یا جدیدتون رو به هر اندازه ای که مایلید شارژ کنید. حتی می تونید همون لحظه ای که خریدید، با هر مقدار شارژی که داره (معمولاً حدود 60 درصد)، از دستگاهتون استفاده کنید و خیالتون راحت باشه که هیچ آسیبی به باتری وارد نمیشه.

شارژ باتری

از اونجایی که باتری های نیکل کادمیوم دارای اثر حافظه “memory effect” بودن، به این معنی که بر اساس نحوه شارژ و تخلیه شارژ، ظرفیت خاصی رو حفظ می کردن. در واقع، اغلب توصیه یا هشدارهایی همره با گجت ها بود، مبنی بر اینکه قبل از استفاده نیاز به مدت زمان خاصی شارژ دارن.

هم اکنون گجت ها با باتری های Li-Ion یا Li-Po همراه هستن و خبری از سندروم اثر حافظه نیست و هیچ ترفند خاصی برای شارژ کردن اونها وجود نداره و به راحتی می تونید از لپ تاپ یا گوشی جدیدتون، به محض اینکه اون رو از جعبه بیرون آوردید، استفاده کنید. همچنین، نیازی نیست منتظر بمونید تا باتری دستگاهتون به اتمام برسه (زیر 10 درصد) تا دوباره اون رو شارژ کنید. به محض اینکه شارژ باتری به 40 درصد رسید، اون رو شارژ کنید، چرا که باعث افزایش عمر باتری میشه.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *