تازه های فناوری

رویارویی تکنولوژی با هنر: شیائومی، گوشی MI MIX 3 را در شهر ممنوعه چین معرفی کرد

چین، شهر بیجینگ، 25 اکتبر 2018- شیائومی، رهبر تکنولوژی جهان، آخرین محصول پرچمدار خودش رو، با عنوان Mi Mix 3 در شهر ممنوعه معروف چین به نمایش گذاشت، این شهر یکی از مهم ترین بخش های تاریخی چین به حساب میاد. در مراسم اهدای جوایز (award-winning) گوشی های سری Mi MIX، گوشی Mi MIX 3 یک بار دیگه تکنولوژی و هنر رو در هم ادغام کرده و با پوشش سرامیکی زیبا در پشت گوشی و در سه رنگ مختلف و همچنین یک اسلایدر مغناطیسی خلاقانه، به عنوان جدیدترین دستگاه معرفی شد.

علاوه بر تجربه یک صفحه نمایش تمام صفحه بی نظیر،  Mi MIX 3 در وبسایت DxOMark که وبسایت ارزیابی کیفیت تصاویر هست، امتیاز 108 رو کسب کرده. پنل پشتی این گوشی که از چهار طرف به صورت منحنی بوده در رنگ متفاوت آبی یاقوت کبود ظاهر شده و رم این گوشی 10 گیگا بایتی هست.

Mi MIX 3

گوشی Mi MIX 3 در ماه نوامبر، در چین با قیمت 3299 RMB، با یک طراحی خاص همراه با مارک کاخ موزه چین، عرضه شد. Lei Jun، رئیس و مدیر عامل شرکت شیائومی اعلام کرد که این شرکت انتظار داره که تعداد گوشی های هوشمند تا پایان سال 2018 از مرز 100 میلیون نیز فراتر بره تا به هدف سالیانه خود که در تاریخ 13 سپتامبر 2017 در کنفرانس تهیه کنندگان اصلی در سطح جهانی مشخص کرده بود، دست پیدا کنه. شیائومی دو ماه قبل از موعد به این هدف خواهد رسید و بیش از 90 میلیون واحد محصول در سال 2017 فروش داشته.

 

اسلایدر مغناطیسی و ارائه یک تجربه جدید

اسلایدرهای Mi MIX 3 شامل آهنرباهای نئودیمیوم هست که با دقت زیادی تنظیم شدن. به محض اینکه صفحه به سمت پایین کشیده میشه، مکانیزم مغناطیسی  فوراً وارد عمل شده و با یک ضربه و با تنها میزان مناسبی از نیرو باز میشه. شیائومی منابع قابل توجهی رو به تولید این محصول اختصاص داده تا از بابت عمر اسلایدر اطمینان حاصل کنه و در تست آزمایشگاهی حدود 300000 بار این تست انجام شده.

Mi MIX 3

طراحی این اسلایدر نه تنها فضایی رو برای دوربین جلو و آنتن ایجاد کرده، بلکه صفحه نمایش رو به صورت تمام صفحه در اختیار کاربر قرار می ده. Mi MIX 3 یه صفحه نمایش 6.39 اینچی با رزولوشن 2340*1080 و نسبت تصویر 19.5:9 داره که از نوع AMOLED سامسونگ هست. لبه های اون نسبت به مدل های قبلی تا حد زیادی کاهش یافته، به طوری که نسبت صفحه نمایش به بدنه به 93.4 درصد رسیده. این اسلایدر تمام صفحه قابل تنظیمه. کاربر می تونه اسلاید رو باز کنه و به تماس ها پاسخ بده و یا اینکه گزینه های متفاوت دیگه ای رو تنظیم کنه. علاوه بر این، در هنگام بازی، کاربر می تونه به screen capture، screen recorder دسترسی داشته باشه و یا اینکه در طول بازی نوتیفیکیشن ها رو مخفی کنه.

 

کسب امتیاز 108 تصویربرداری از DxOMark، ارزیاب کیفیت عکس در سطح جهانی

گوشی Mi MIX 3 دارای دوربین دوگانه 12+12 مگاپیکسلی در عقب هست که از سنسورهایی مشابه Mi 8 استفاده می کنه. شیائومی به منظور بهبود عملکرد دوربین در محیط های کم نور،  حالت عکاسی دستی رو در شب معرفی کرده که شامل ویژگی های کاربردی مختلفی مثل سخت افزار کاهش نویز multi-frame، اندازه گیری نور AI و تثبیت و کالیبراسیون عکس AI هست. همراه با OIS  چهار محوره دوربین عقب، Mi MIX 3، بهترین گوشی هوشمند برای عکس های با نور کم خواهد بود. دوربین دوگانه عقب این گوشی، قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K و با سرعت 960 فریم بر هر ثانیه رو دارا هست که از ویژگی موسیقی پس زمینه AI نیز برخورداره و می تونه جلوه های صوتی رو متناسب با جریان حرکت در فیلم، به اون اضافه کنه.

دوربین جلوی این گوشی، 24+2 مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX576 هست که جزئیات رو به بهترین شکل ممکن نشون میده. در شرایط کم نور، این سنسور از تکنولوژی سوپرپیکسل استفاده می کنه که  اطلاعات 4 پیکسل رو ترکیب و به یک پیکسل تبدیل می کنه که در نتیجه اندازه پیکسل به بزرگی 1.8 مایکرومتر می رسه و منجر به بهبود وضوح تصویر به ویژه در محیط های داخلی و موقعیت های کم نور میشه. دوربین دوم 2 مگاپیکسلی، قابلیت نشون دادن عمق رو داره و تأثیر حالت بوکه AI رو به خوبی نشون میده. با این همه بهبود و پیشرفت، Mi MIX 3 امتیاز 108 رو از DxOMark گرفته که در واقع شاخص ارزیابی کیفیت تصویر بهترین گوشی های هوشمند در سطح جهانی هست.

 

انحنای زیبای چهار طرف پنل پشتی گوشی

در ساخت Mi MIX 3 مانند سری های قبل، از مواد بی نظیر و طراحی های هنرمندانه استفاده شده و همچنین رنگ آبی یاقوت کبود رو با الهام از مجموعه سرامیک های کاخ موزه چین، به مجموعه رنگ ها اضافه کرده. این قطعات سرامیکی به زیبایی شناخه شده هستن و طی فرآیند خاصی با کنترل دقیق درجه حرارت تولید شدن. طی مراسم معرفی، شیائومی و کاخ موزه، نسخه خاصی از Mi MIX 3 رو معرفی کردن که نشان موجود اساطیری چینی، Xiezhi(یک حیوان اسطوره ای که سمبل عدالت هست)، در پشت کاور حک شده. این نسخه، همچنین اولین گوشی هوشمندی هست که رم 10 گیگابایتی داره که منجر به عملکرد عالی گوشی میشه.

Mi MIX 3

شارژر وایرلس 10 واتی

Mi MIX 3 از سیستم شارژ استاندارد Qi استفاده می کنه و یک شارژر وایرلس 10 واتی همراه گوشی هست که 30 درصد از شارژرهای قبلی کارآمدتره.

 

اولین گوشی هوشمند شیائومی با دکمه اختصاصی AI

برای اولین بار، شیائومی، دکمه اختصاصی AI رو به سمت چپ گوشی اضافه کرده. کاربران می تونن دستیار صوتی Ai شیائومی رو با نگه داشتن دکمه AI بیدار کنن و یا روی حالت یک بار کلیک کردن و یا دوبار کلیک کردن تنظیم کرده و کارهای مختلفی رو انجام بدن. Ai می تونه 7 گویش محلی چینی رو بفهمه و به طور اتوماتیک، بلندی و رسایی صدا رو متناسب با صدای کاربر تنظیم کنه.

Mi MIX 3 در سه رنگ سبز یشمی، آبی یاقوت کبود و  مشکی عقیق در کانال های آفلاین و آنلاین در چین در انواع 6GB+128GB به قیمت 3299 رنمینبی، 8GB+128GB با قیمت 3599 رنمینبی و 8GB+256GB با قیمت 3999 RMB موجوده. نسخه کاخ موزه Mi MIX 3 با 10GB+256GB حافظه به ارزش 4999 RMB قیمت گذاری شده.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *