سلام به همراهان می مارکت.
در بخش اول از 10 تا بینهایــــت نگاهی به تاریخچه شیائومی و پایه گذار این شرکت داشتیم. در این پست قصد داریم جلوتر بریم و با دستاوردهای این شرکت بیشتر آشنا بشیم.
سلام به Mi 1
برای اولین نسل گوشی Mi 1، قیمت نهایی 1,999 RMB (یوان چین) در نظر گرفته شد بخاطر تعمین کنندههایی که شیائومی با آنها کار میکرد. قیمت نهایی تقریبا با قیمت تمام شده ساخت گوشی یکسان بود. میانگین قیمت گوشیهای هوشمند در آن زمان حدود 700 RBM بود.
بقیه داستان را از زبان ایشان دنبال کنید:
در آن زمان من کمی از کاری که انجام داده بودم پشیمان و نگران بودم. وقتی که این قیمت را اعلام کردم، تماشاگران در یک موج بلند تا حدود نیم دقیقه کف میزدند. و پس از آن بالاخره میتوانستم استراحت کنم. "به نظر میرسد که ما آن را ساختیم"
در شروع سال 2012، ما یک برنامه به نامه "پروژه ردمی" را شروع کردیم. در آن زمان هدف ما ساخت تلفنهای هوشمند برای تمام چین بود و برای آن قصد داشتیم اینبار با تامین کنندگان داخلی همکاری کنیم.
با نسل اول Redmi، تصمیم گرفتیم که همه چیز را از نو شروع کنیم که همین باعث شد بیش از 40 میلیون RBM هزینه صرف تحقیق و توسعه کنیم.
اصرار بر کیفیت هزینه میطلبد. مراسم معرفی ردمی بسیار بالاتر از حد انتظار بود. فروش کلی 44.6 میلیون دستگاه در آن زمان فوق العاده بود.
درسی که من گرفتم این است:
هر داستان موفقیت، به پتانسیل ریسک آن بستگی دارد.
این به ما بستگی دارد که با ریسکها روبرو شده و آنها را با یک صدای قاطع صدا بزنیم.
در طول یک دهه گذشته، اوج و رکودهایی وجود داشته است. مراسم معرفی Mi MIX نقطه عطفی را برای شیائومی رقم زد و موجبات پیشروی و موفقیت در نمایشگر تمام صفحه را برای ما فراهم کرد.
وقتی برای اولین بار در یک رویداد معرفی صفحه Mi MIX را روشن کردیم، همه حاضران متحیر شدند.
این برای ما جوایز بین المللی طراحی مستقر در ایالات متحده به عنوان برنده طلایی طراحی را برای ما به ارمغان آورد.
پس از آن، سه مورد از موزههای طراحی مشهور جهان گوشی Mi MIX را نیز در مجموعه خود داشتند. مدیر سایت موزه ملی طراحی در فنلاند اظهار داشت:
" Mi Mix به عنوان یک رهبر در زمینه طراحی، روند گوشیهای هوشمند آینده را تعیین میکند."
این ایده برای نمایشگر تمام صفحه ناشی از گفتگوهای گاه به گاه در بین مهندسان طراح ما بود. برای رونق کامل تواناییهای مهندسان، کشف نوآوری و زمینههای نامشخص استعدادهای آنها، جایزه " Xiaomi Annual Technology Award" را در برنامه قرار دادم.
نوآوری اهمیت دارد، کیفیت نیز مهم است. در شیائومی، ما معتقدیم که نوآوری تعیین میکند که چطور میتوانیم پرواز را آغاز کنیم و کیفیت تعیین میکند که تا چه حد میتوانیم ادامه بدهیم.
جهانی سازی
در این مطلب به بررسی روند اولیه شرکت و سیاستهای آن برای پیشرفت و جاه طلبیهای آن پرداختیم. در مطلب بعدی به روند جهانی سازی برند شیائومی خواهیم پرداخت. لینک مطلب بعدی در این قسمت نیز قرار میگیرد.